عمرو بن حمق خزاعی

عمرو بن حَمِق بن کاهِن خُزاعی از یاران بزرگ پیامبر خدا[1]  و از همراهان استوارْگام علی علیه السلام[2]  و یار وفادار حسن بن علی علیهما السلام است. [3] .

 او بعد از صُلح حُدَیبیّه اسلام آورد[4]  و احادیثی از پیامبر صلی الله علیه وآله فرا گرفت. او پس از پیامبر خدا از معدود کسانی است که حقّ خلافت را پاس داشت و در کنار علی علیه السلام استوار ایستاد.[5]  او در خیزش مسلمانان علیه عثمان، شرکت کرد و فریاد حق را علیه دگرسانی‏های ناهنجار در خلافت وی بیان کرد.[6]

ادامه مطلب ...

خزیمة بن ثابت (ذو شهادتین)

ابو عماره، خُزَیمة بن ثابت بن فاکِه انصاری اَوسی، از یاران برجسته پیامبر خداست. او در جنگ اُحد و دیگر نبردهای پیامبر خدا، همگام آن بزرگوار بود [1]و از آن رو که پیامبر خدا گواهی او را در حُکمِ دو شاهد قرار داد، به «ذو الشهادتَین»مشهور شد.[2]

خزیمه از معدود کسانی است که پس از پیامبر صلی الله علیه وآله بر «حقّ خلافت» و «خلافت حق»، استوار ماند [3]

ادامه مطلب ...

اهل تحریف،تغییر یا اهل سنت؟

افسانه سازی ، تغییر ، تحریف یا تضعیف فضائل اهل بیت علیه السلام در دوران بنی امیه  

در رابطه با سد ابواب که در صحاح اهل سنت است ، و روایت قطعی است که پیامبر اکرم « سد الأبواب الا باب علی[1] » تمام درهای صحابه را که به مسجد گشوده می‌شد ، نبی مکرم بست ، جز در علی علیه السلام . و فرمود : قسم به خدا من نبودم که درهای شما را بستم و در علی را گشودم ، خدای عالم چنین کاری کرد . 

قضیه سد ابواب الا باب علی ، حدیث و فضیلت بسیار بزرگی است .در صحیح بخاری و صحیح مسلم و دیگر صحاح حدیثی را جعل کرده‌اند که پیامبر فرمود :سدوا عنى کل خوخة فی هذا المسجد غیر خوخة أبى بکر باب . [2]تمام روزنه‌ها را به مسجد ببندید غیر از در خانه ابوبکر . 

ادامه مطلب ...

یابن الخطاب عذاب نباش

 ابوهریره می‌گوید که پیامبر اکرم (ص) به من فرمود:

برو در میان مردم بگو: «من شهد أن لا إله إلا الله فقد دخل الجنة» : هر کس با اخلاص بگوید لا إله إلا الله، وارد بهشت می‌شود.رفتم و امر پیامبر(ص) را ابلاغ کردم...

عمر چنان به سینه ابوهریره زد که به پشت افتاد. ابوهریره می‌گوید گریه‌کنان آمدم پیش پیامبر اکرم (ص) و گفتم که فرمایش شما را گفتم و عمر مرا اینگونه زد. عمر آمد و گفت: یا رسول الله! این چه کاری است که می‌کنی؟ این چه حرفی است که ابوهریره می‌زند؟ فردا، مردم فقط لا إله إلا الله می‌گویند و نماز و زکات و ... را ترک می‌کنند پیامبر اکرم (ص) فرمود: بگذار مردم هر کاری می‌کنند انجام دهند.

ادامه مطلب ...

تبرک به آثار اولیاى خدا

شبهه:تبرک ساخته شیعیان است و هیچ دلیلی برای ان نداریم

پاسخ:تبرک جستن به آثار اولیاى خدا، مسأله اى نیست که هم اکنون در میان گروهى از مسلمانان پدید آمده باشد، بلکه ریشه هاى این رفتار را در ژرفاى تاریخ زندگانی رسول خدا و صحابه آن حضرت مى توان یافت.

نه تنها پیامبر گرامى و یاران وى ، بلکه پیامبران پیشین نیز، بدین امر مبادرت مى ورزیدند. و اینک دلایل مشروع بودن تبرّک به آثار اولیا از دیدگاه کتاب و سنّت را از نظر شما مى گذرانیم:

۱- در قرآن کریم می خوانیم: هنگامى که یوسف صدیق، خود را به برادران خویش معرفى کرد و آنان را مورد بخشودگى قرار داد، فرمود:

ادامه مطلب ...

عدم ادعای خلافت امام علی

وهابیت غالبا به خطبه 92 نهج البلاغه اشاره می کنند که علی(ع) برای خود سهمی از خلافت قائل نبود و راضی به خلافت خلفا بوده حال باید ببینیم مولا علی(ع) تحت چه شرایطی این خطبه را ایراد فرموده است.

امیرالمؤمنین (علیه السلام) به چه مناسبتی و در چه موقعیتی و برای چه کسی این خطبه را بیان کرد؟ ادامه مطلب ...

بوسیدن در و دیوارحرم

چرا شیعیان به هنگام زیارت، در و دیوار حرم را می بوسند و به آنها تبرک می جویند؟

پاسخ: تبرک جستن به آثار اولیای خدا، مسأله ای نیست که هم اکنون در میان گروهی از مسلمانان پدید آمده باشد، بلکه ریشه های این رفتار را در ژرفای تاریخ زندگانی رسول خدا و صحابه آن حضرت می توان یافت. نه تنها پیامبر گرامی و یاران وی، بلکه پیامبران پیشین نیز، بدین امر مبادرت میورزیدند. واینک دلایل مشروع بودن تبرّک به آثار اولیا از دیدگاه کتاب و سنّت را از نظر شما میگذرانیم:

1 ـ در قرآن کریم می خوانیم: هنگامی که یوسف صدیق، خود را به برادران خویش معرفی کرد وآنان را مورد بخشودگی قرار داد، فرمود:«إذْهَبُوا بِقَمِیْصِیْ هذا فَأَلْقُوهُ عَلی وَجْهِ أبِیْ یَأتِ بَصِیْراً». [1] .ـ این پیراهن مرا با خود ببرید و بر صورت پدرم (یعقوب) افکنید تا دیدگانش بینا گردد.

ادامه مطلب ...

شرک در صدا زدن دیگران

آیا خواندن و صدا زدن دیگران، مستلزم پرستش آنان و شرک است؟

آنچه که موجب برانگیخته شدن این پرسش گردیده، ظاهر برخی از آیات قرآن است که به حسب ظاهر، از خواندن غیر خدا نهی می کند.

«وَ أنَّ الْمَساجِدَ لِلّهِ فَلا تَدْعُوْا مَعَ اللهِ أَحَداً». [1] .ـ مساجد، آن خداست، پس با خدا کسی را نخوانید.«وَ لاتَدْعُ مِنْ دُوْنِ اللهِ ما لا یَنْفَعُکَ وَلایَضُرُّکَ». [2] .ـ جز خدا کسی را مخوان که نه نفعی به تو می رساند و نه ضرری.

گروهی، با دستاویز قرار دادن این گونه آیات، ندای دیگران و خواندن اولیای خدا و صالحان را، پس از درگذشت آنها، شرک و پرستش آنان دانسته اند.

ادامه مطلب ...

نیازهای مردم


امام حسین (علیه ‌السلام):

إنَّ حَوائِجَ النَّاسِ إلَیْکُم مِنْ نِعَمِ اللهِ عَلَیْکُمْ، فَلا تَمِلُّوا النِّعَمَ.

در خواست‌های مردم از شما از نعمت‌های خدا بر شماست، پس از این نعمت‌ها خسته و ملول نشوید.

The fact that people need you is one of the blessings of Allah upon you. Therefore, do not feel any grievance about it

بحار الأنوار، ج 74، ص 318

جهت تعجیل در فرج:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


پر حرفی

امام صادق (علیه‌ السلام):

کانَ المَسیحُ (علیه السلام) یَقُولُ: لا تُکثِرُوا الکَلامَ فی غَیرِ ذِکرِ اللهِ؛ فإنَّ الَّذینَ یُکثِرُونَ الکلامَ فی غَیرِ ذِکرِ اللهِ قاسِیَةٌ قُلُوبُهُم ولکِن لا یَعلَمُونَ.

مسیح (علیه السلام) می‌فرمود: در غیر ذکر خدا، بسیار سخن مگویید؛ زیرا کسانی که در غیر ذکر خدا بسیار سخن می‌گویند دل‌هایشان سخت است اما خود نمی‌دانند.

Jesus (p.b.u.h.) said: "Do not speak much on save Allah, for those who speak much on save Allah have hard hearts but they are not aware of it."کافی، ج 2،‌ ص 114

جهت تعجیل در فرج:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم