ادامه مطلب ...
اهل سنت می گویند
اعتقاد شما بر وصایت حضرت علی ، نشانه بطلان مذهب شیعه است، چون لازمه این
عقیده، متهم ساختن صحابه به« خیانت» است.
اگر متهم ساختن صحابه به خیانت بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و
سلم)، دلیل بر بطلان مذهب باشد، چه کسی بیشترین نوع این اتهام را به صحابه
زده است؟
یک سری روایات در کتب معتبر اهل سنت است که نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و
سلم) با سند صحیح بیان کرده که مردم نسبت به آْنچه که من درباره حضرت علی
(علیه السلام) گفته ام، خیانت خواهند کرد. کینه هایی در دل مردم است که بعد
از من، نسبت حضرت علی (علیه السلام) به منصه ظهور خواهد رسید.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چرا شیعیان با خلفاى ثلاث که از بهشتیان و در زمره عشره مبشره اند، مخالفند؟
پاسخ :
1. با اینکه این روایت در میان اهل سنت معروف است و در کتاب هاى مختلف از
طرق گوناگون نقل شده، ولى در مهم ترین کتب حدیثى اهل سنت یعنى در کتاب هاى
صحیح بخارى و صحیح مسلم نقل نشده است.
این موضوع در ذهن ایجاد سؤال مى کند و این احتمال را در ذهن به وجود مى
آورد که مؤلفین آنها، اعتمادى به این حدیث نداشته وگرنه این حدیث را در ضمن
مناقب یکى از آن ده نفر نقل مى نمودند، با اینکه احادیثى را در فضیلت بعضى
از آنان نقل کرده اند، که اهمیتش بسیار کمتر از بشارت به بهشت است، که در
این حدیث وجود دارد.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
پرسش:اولاآیا امام علی با خلفای غاصب بیعت کرد؟دوماچرا اقدامی جهت اخذ حق مسلم خود نکرد؟
پاسخ:
اولاً: امام علی(ع) و عده ای از اصحاب ایشان و بعضی از یاران پیامبر
ابتداءً با ابوبکر بیعت نکردند و اگرهم به ظاهر با او بیعت کردند فقط به
خاطر حفظ اسلام و مصالح حکومت اسلامی بود.
ثانیاً: همه مشکلات با شمشیر و شجاعت حل نمی شود و همه جا، جای به کار بردن
زور و بازو نیست. انسان حکیم و خردمند هر مشکلی را با ابزار خاص خود حل می
کند .
ثالثا: اگر امام به خاطر مصلحت با ارزشی همچون حفظ دین خدا و زحمات طاقت
فرسای رسول گرامی اسلام (ص) با عده ای بیعت کند به این معنا نیست که از
قدرت آنان بر جان خود ترس و واهمه ای دارد و یا از آنان در امامت و رهبری
جامعه اسلامی قدرت و توانایی کمتری دارد.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...